Global searching is not enabled.
Skip to main content

Blog entry by Damian M

5 Błędów noworocznych postanowień z perspektywy trenera personalnego

5 Błędów noworocznych postanowień z perspektywy trenera personalnego

Nowy rok to dla wielu z nas nowy czas start. Nowy zeszyt, który chcemy zapisać bez żadnego kreślenia. Od wielu lat pomagam ludziom w aspekcie dbania o zdrowie, budowania świadomości żywieniowej i treningowej co w konsekwencji przekształca się na piękne i zdrowe ciało.

 

Mam nadzieję, że unikniesz tych 5 błędów i dzięki moim kilku radom wytrwasz w postanowieniach takich jak:

 

- Schudnę

- Wyrzeźbię ciało

- Zacznę regularnie ćwiczyć dla zdrowia

- Zacznę się dobrze odżywiać

……

 

BŁĄD NR. 1

 

Sama Sam sobie dam radę. Oczywiście nic bez Ciebie się nie zadzieje, ale jeśli zaczynasz swoją przygodę ze zdrowiem i ruchem warto porozmawiać z trenerem, żeby ten wskazał Ci od czego warto w Twoim konkretnym przypadku zacząć. Twoim celem na ten rok jest na przykład schudnąć 10 kg. Warto porozmawiać wtedy o Twoim zapotrzebowaniu kalorycznym jeśli chodzi o dietę oraz o tym jak pozbyć się nadmiaru tłuszczu z ciała.

 

BŁĄD NR. 2

 

Za intensywnie. Nie da się nadgonić kilku straconych lat w tydzień, miesiąc a nawet rok. Tylko konsekwentną i mądrą pracą możesz osiągnąć cel. Ciało to skomplikowany mechanizm. Bywa bardzo mocny, ale bywa i kruchy. Jeśli nadwyrężysz ciało to długo będziesz do Siebie dochodziła, a to bardzo wpłynie na Twoją motywację do dalszej walki o Ciebie. Nasza psychika nie lubi bólu. Nie dawaj więc jej pretekstu do tego, żeby głowa się zbuntowała ogromnymi zakwasami. Wszystko krok po kroku.

 

BŁĄD NR. 3

 

Wszystko od razu. Od dzisiaj zaczynam dietę, treningi 7 razy w tygodniu, piję 3 litry wody dziennie, rezygnuję z papierosów i alkoholu. Dobrze, że myślisz o tym, żeby zmienić swój styl życia, ale rezygnowanie ze wszystkiego od razu wprawi Cię w stan złości i buntu a to tylko krok od odpuszczenia sobie. W pierwszej kolejności pomyśl z czego najłatwiej Ci zrezygnować lub co najłatwiej wdrożyć do swojego życia i powoli rób to.

 

BŁĄD NR. 4

 

Za ambitne cele. Ambicja to nic złego, ale ambicja nieskażona ciężką i mądrą pracą to już za duże EGO. Postaw sobie ambitny cel, ale rozłóż jego wykonanie w czasie krok po kroku realizując mniejsze zadania, żeby osiągnąć cel. Dla przykładu: Chcesz w tym roku przebieg maraton (42 km). Wcześniej nigdy nie biegałaś. Warto podzielić swój cel na kilka mniejszych np.

 

Za 2 miesiące przebiegnę moje pierwsze 5 km

Za 4 miesiące przebiegnę moje pierwsze 10km

Za 6 miesiące przebiegnę moje pierwsze 15 km

Za 8 miesiące przebiegnę moje pierwsze 21 km

Za 12 miesiące przebiegnę moje pierwsze 42 km

 

Tak rozłożone cele są o wiele bardziej realne i motywujące. Ten punkt mocno łączy się z punktem nr. 1

 

BŁĄD NR. 5

 

Niedostosowany trening dla Ciebie. Wysyp treningów na YOUTUBE i wszędzie w siecie nie gwarantuje osiągnięcie przez Ciebie celu. Są to przeważnie nagrane treningi uniwersalne dla każdego o dużej intensywności. Pisałem o tym w błędzie nr. 2. Zawsze mając treningi personalne z ludźmi dostosowuję trening pod ich możliwości. Podobnie robię w programach treningowych, które przygotowuję w formie VIDEO ONLINE. W jednym zawartym programie nie ma jednego treningu, a jest cały ich pakiet podzielony na 30 dni. Takie podejście gwarantuje brak przetrenowania i krokowe budowanie Twojej formy.

 

Wypróbuj moje treningi na platformie www.finkefitness.myvod.io zupełnie za darmo i przekonaj się sama / sam, że krok po kroku będą budowały Twoje formę i efekt WOW.


  • Share


  
Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Polityka Prywatności       AKCEPTUJĘ